Uchwała nr 6/2020,
Walnego Zebrania Sprawozdawczo-Wyborczego Członków Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Techniki Magazynowej
W sprawie: wyboru Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Techniki Magazynowej na kadencję 2020-2022 Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze Członków Polskiego Stowarzyszenia Techniki Magazynowej postanawia wybrać Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Techniki Magazynowej w składzie:
- Andrzej Szymkiewicz – prezes zarządu
- Tomasz Chojnacki – wiceprezes zarządu
- Marcin Kozłowski – skarbnik zarządu
Uchwała została przyjęta przez zebranych.
Za uchwałą głosowało 19 osób, przeciw 0, wstrzymało się 0
REGULAMIN ZARZĄDU STOWARZYSZENIA
Polskie Stowarzyszenie Techniki Magazynowej
§ 1.
1. Zarząd Stowarzyszenia Polskie Stowarzyszenie Techniki Magazynowej, zwany dalej Zarządem jest organem wykonawczo – zarządzającym Stowarzyszenia i działa na podstawie ustawy Prawo o stowarzyszeniach, Statutu Stowarzyszenia, Uchwał Walnego Zebrania i niniejszego Regulaminu.
2. Siedzibą Zarządu jest Poznań, ul. Szarych Szeregów 27/8
3. Regulamin określa zasady i tryb działania Zarządu.
§ 2.
1. Zarząd zarządza majątkiem i sprawami Stowarzyszenia, kieruje całokształtem działalności Stowarzyszenia w okresie pomiędzy posiedzeniami Walnego Zebrania Członków oraz reprezentuje Stowarzyszenie w czynnościach sądowych i pozasądowych.
2. Praca Zarządu opiera się na pracy społecznej jego członków.
§ 3.
1. Skład oraz tryb powoływania i odwoływania Zarządu określa § 21 ust. 1 oraz § 20 lit. c Statutu Stowarzyszenia.
2. Do składania oświadczeń woli i podpisywania dokumentów w imieniu Stowarzyszenia upoważniony jest dwóch członków zarządu, zgodnie z § 28 Statutu Stowarzyszenia.
§ 4.
1. Do obowiązków Zarządu należy w szczególności :
1) wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków,
2) występowanie z inicjatywą uchwałodawczą oraz opracowywanie projektów uchwał i regulaminów,
3) opracowywanie i przedstawianie Walnemu Zebraniu Członków sprawozdania ze swej działalności po zakończeniu roku obrachunkowego,
4) prowadzenie spraw związanych z bieżącą działalnością Stowarzyszenia,
5) realizacja programu i celów Stowarzyszenia,
6) określanie szczegółowych kierunków działania Zarządu oraz kompetencji poszczególnych członków Zarządu,
7) opracowanie preliminarza budżetowego,
8) podejmowanie uchwał w sprawach nabycia majątku ruchomego lub nieruchomego,
9) ustalanie Regulaminu Zarządu i Regulaminu Biura Stowarzyszenia,
10) organizowanie i prowadzenie działalności gospodarczej,
11) ustalanie wysokości składek członkowskich i kontrolowanie ich opłacania,
12) zawieranie porozumień o współpracy z organami administracji państwowej, samorządowej oraz innymi organizacjami krajowymi i zagranicznymi,
13) powoływanie specjalistów z danej dziedziny, zespołów problemowych oraz określanie ich zadań,
14) zarządzanie majątkiem i sprawami Stowarzyszenia oraz pełnienie swoich obowiązków ze starannością wymaganą w obrocie gospodarczym, finansowym, przy ścisłym przestrzeganiu przepisów prawa oraz postanowień Statutu i uchwał Walnego Zebrania Członków,
15) udzielanie Komisji Rewizyjnej oraz Walnemu Zebraniu Członków wyczerpujących wyjaśnień wraz z przedstawieniem wszelkich dokumentów i innych materiałów dotyczących przedmiotu kontroli,
16) wykonywanie zaleceń pokontrolnych Komisji Rewizyjnej,
17) przedkładanie corocznie Walnemu Zebraniu Członków do rozpatrzenia i zatwierdzenia planu finansowo – ekonomicznego oraz programu działalności gospodarczej Stowarzyszenia.
§ 5.
Do kompetencji Zarządu należy w szczególności :
1) w sprawach członkowskich :
a) przyjmowanie członków zwyczajnych i wspierających Stowarzyszenia, na zasadach określonych w Statucie,
b) przyjmowanie oświadczeń nowych członków o wstąpieniu do Stowarzyszenia,
c) ustalanie zasad wspierania Stowarzyszenia przez członków wspierających,
d) skreślanie z listy członków zwyczajnych i wspierających,
e) składanie informacji Walnemu Zebraniu Członków o skreśleniu z listy członków Stowarzyszenia,
f) wykluczanie członków zwyczajnych i wspierających,
2) w sprawach Walnego Zebrania Członków :
a) zwoływanie Walnego Zebrania Członków,
b) przygotowanie organizacyjne Walnego Zebrania Członków,
c) przygotowanie niezbędnych materiałów, projektów uchwał Walnego Zebrania Członków,
3) w sprawach majątkowych :
a) pozyskiwanie funduszy na działalność statutową Stowarzyszenia,
b) inicjowanie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ustalonym w Statucie Stowarzyszenia.
§ 6.
1. Prace Zarządu organizuje i pracom tym przewodniczy Prezes Zarządu.
2. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes z własnej inicjatywy albo na wniosek któregokolwiek z członków Zarządu. W razie złożenia wniosku o zwołanie posiedzenia przez członka Zarządu, Prezes zobowiązany jest zwołać posiedzenie w terminie nie dłuższym niż 3 dni.
3. Posiedzenia Zarządu odbywają się nie rzadziej niż raz na kwartał.
4. W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym :
1) członkowie Komisji Rewizyjnej,
2) przedstawiciele członków wspierających,
3) goście zaproszeni przez Zarząd.
5. Porządek obrad posiedzenia ustala Prezes lub zwołujący, uwzględniając wnioski złożone przez członków Zarządu. Wnioski członków Zarządu o umieszczenie poszczególnych spraw w porządku obrad wraz z projektami uchwał i innymi niezbędnymi materiałami, składane są do Biura Stowarzyszenia w terminie nie krótszym niż na trzy dni przed planowanym terminem posiedzenia.
§ 7.
1. O dacie, godzinie, miejscu i porządku posiedzenia zawiadamia się wszystkich członków Zarządu, na trzy dni przed posiedzeniem.
2. Z ważnych powodów posiedzenie może być zwołane bez zachowania trzydniowego terminu powiadomienia.
3. Obecność na posiedzeniu Zarządu jego członków jest obowiązkowa. O niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu Zarządu należy powiadomić niezwłocznie zwołującego posiedzenie.
§ 8.
1. Posiedzeniom Zarządu przewodniczy Prezes, a w razie jego nieobecności Wiceprezes lub inny wskazany przez Prezesa członek Zarządu, zwany dalej Przewodniczącym posiedzenia.
2. Po otwarciu posiedzenia stwierdza się prawidłowość jego zwołania, a następnie przedstawia porządek obrad oraz protokół z poprzedniego posiedzenia Zarządu.
3. W uzasadnionych przypadkach członek Zarządu może zgłosić wniosek o rozpatrzenie sprawy nie przewidzianej w porządku obrad lub o nierozpatrywanie danej sprawy objętej porządkiem obrad. Wnioski w tych sprawach podlegają głosowaniu.
§ 9.
1. Zarząd głosuje jawnie.
2. Głosowanie tajne zarządza się na żądanie zgłoszone przez któregokolwiek członka Zarządu.
§ 10.
1. Zarząd podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał, z wyjątkiem uchwał o charakterze proceduralnym, które odnotowuje się w protokole z posiedzenia.
2. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Zarządu.
3. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego posiedzenia.
4. Każdy członek Zarządu, który w głosowaniu jawnym głosował przeciwko uchwale, może przy podpisywaniu protokółu zgłosić zdanie odrębne.
§ 11.
1. Projekt uchwały Zarządu powinien zawierać w szczególności :
1) tytuł uchwały,
2) podstawę prawną uzasadniającą podjęcie uchwały,
3) określenie zadań i w miarę możliwości środków na ich realizację,
4) wskazanie osób odpowiedzialnych za wykonanie uchwały,
5) termin wejścia w życie uchwały.
2. Uchwały oznacza się numerem posiedzenia Zarządu, numerem uchwały według kolejności, wskazuje rok i datę jej podjęcia.
3. Uchwały podpisuje Przewodniczący posiedzenia.
§ 12.
1. Z posiedzenia Zarządu sporządza się protokół, który podpisują obecni na posiedzeniu członkowie Zarządu i protokolant.
2. Posiedzenia Zarządu obsługuje Biuro Stowarzyszenia.
3. Protokół zawiera w szczególności :
1) datę posiedzenia,
2) porządek posiedzenia,
3) krótki opis przebiegu dyskusji,
4) wyniki głosowań,
5) numery i tytuły podjętych uchwał,
6) zdania odrębne do podjętych uchwał,
7) złożone do protokółu oświadczenia i wnioski.
4. Do protokółu załącza się oryginały podjętych uchwał i listę obecności członków Zarządu.
5. Członkowie Zarządu nieobecni na posiedzeniu przyjmują do wiadomości treść podjętych uchwał i ustaleń protokółu na najbliższym posiedzeniu Zarządu.
6. Rejestr uchwał i protokółów prowadzi Biuro Stowarzyszenia.
§ 13.
Członkom Zarządu przysługuje zwrot kosztów przejazdu, a także wydatków poniesionych w związku z realizacją wyznaczonych zadań.
§ 14.
1. Sprawy dotyczące sposobu obradowania nie objęte niniejszym Regulaminem rozstrzyga Przewodniczący posiedzenia, zgodnie z postanowieniami Statutu i przyjętymi powszechnie zasadami obradowania.
2. Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić na wniosek co najmniej ¼ składu Zarządu.
3. Zmiana Regulaminu następuje w formie uchwały Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia.
§ 15.
Regulamin Zarządu został uchwalony w dniu 4 kwietnia 2012 roku i wchodzi w życie z dniem uchwalenia.